18:/Diskuze/. 

VláknoPř.Poslední
Filozofický kroužek 32025-06-22 21:11:57
Šifra 1 Pasiáns 42025-06-22 21:22:20
Šifra 2 Housenky 72025-06-23 15:06:04
Šifra 3 Akordy 52025-06-22 21:38:19
Šifra 4 Vlaštovka 42025-06-22 21:45:42
Šifra 5 Runy 42025-06-22 21:48:04
Šifra 6 Stopy 42025-06-22 22:19:57
Šifra 7 Hégé 42025-06-22 22:53:24
Šifra 8 Lol 42025-06-22 23:26:35
Šifra 9 Kord 72025-06-29 10:32:13
Šifra 10 Brusel 42025-07-05 13:49:29
Artefakt, cílový úkol a dead 42025-06-22 23:33:27
Různé před hrou 32025-06-18 07:57:15
Autor:
Tým:
Příspěvek:
[]


Dejw (org), 2025-06-29 10:32:13
Krústava je báječný nápad.

Petr V. (), 2025-06-27 16:14:02
Wow, pasហ"...a tuto fázi s oblibou protahujeme na nejzazší míru" je fakt silná a vysvětluje mnohé z nedorozumění mezi hráči/testery Krůty a Krůtou samotnou. Bylo by krásné, kdyby existovala nějaká Krůstava (nevím, jaké ů/ú tam napsat), kde by se člověk dozvěděl, co vlastně má od Krůty čekat. Některé lidi (včetně mě) už to věčné tápání v temnotě se*e, ale když se to podá jako vlastnost, tak to dává větší smysl. Jinak k tématu usnadňovátek jsem dost rozpolcen - v prudce kompetitivním módu používám solvery proto, že je používají všichni, ale raději bych byl, kdyby se nepoužívaly. Psát na hře programy k ulehčení lušticí práce mi přijde proti duchu šifrovaček. Používat AI k napsání programů k ulehčení lušticí práce na hře mi přijde zvrhlé. Ještě bych dodal, že cítím velký rozdíl mezi prací opravdu mechanickou, a intelektuálním výkonem, který někteří fajnovkové nazvou "mechanickou prací", protože dostatečně nestimuluje jejich mozkové buňky. Mezi to první patří rozklad pětimístného čísla na prvočinitele nebo převod do jiné číselné soustavy a na to klidně použiju kalkulačku/wolfram/něco. Mezi to druhé patří sudoku, osmisměrka nebo prohledávání bludiště - tam bych byl raději, kdyby mi nepřinášelo do hry nevýhodu, když to dělám růčo. Jediná výjimka jsou šachové kompozice, protože ty už jsem tolikrát podělal, že už je nikdy nechcu luštit bez solveru.

Dejw (org), 2025-06-24 10:46:00
Orgové děkují Derovi za velmi zajímavou otázku. Předlouze se radili a nakonec se usnesli, že se pokorně obrátí na samotnou Krůtu. Ta se zamyslila a vznešeně odvětila: "Ceníme si komplexního myšlení a kreativních postupů a schopnosti poradit si i v situacích, kdy je třeba pracovat s neúplnou nebo neurčitou informací. Za nejkrásnější fázi luštění pokládáme pozorování šifry a indukování nápadů, nikoli mechanickou práci, a tuto fázi s oblibou protahujeme na nejzazší míru. Pokud hráč přesně ví, co provést, nech necítí rozpaky a přenechá mechanickou práci strojům." Podle výkladu orgů je Krůtina odpověď v duchu pravidla o pomoci nehrajících osob (přátel na telefonu) a v budoucnu toto pravidlo pouze aktualizují rozšířením o umělé bytosti a další informační kanály.

Dominik (voy-a-ger), 2025-06-22 23:27:58
Luštěno paralelně, Lili byla rychlejší a přesnější.

Jiřík (Corn Flakes), 2025-06-22 22:17:03
Dero, zajímavé téma, ke kterému se budeme v následujících měsících a letech asi ještě párkrát vracet. Kdyby se dělaly čírky, tak mám blíž k tobě než k Tomovi. My jsme luštili nejdřív ručně, ale díky blbé chybě jsme se na 10 minut zasekli. Po objevení chyby jeden sáhl po AI, by to normálně neděláme, ale měli jsme pár minut do konce hry, a druhý to dělal ručně. AI nepomohlo, možná i proto, že Zdenál po něm nechtěl kód, ale rovnou výsledek. Ale klidně se mohlo stát, že by pomohlo.

Dero (Přizdi), 2025-06-22 20:30:09
Měli jsme při přesunu z této (oldschoolové) šifry v týmu, řekněme... živou výměnu názorů na téma používání technologií na šifrovačkách. Specifikoval jsem úlohu AI (Gemini) a požádal o aplikaci, která proces počítání a eliminace písmen provede, abychom to nemuseli dělat my a opravovat po sobě chyby. Dostal jsem aplikaci, spustitelnou, okamžite použitelnou. (Nepoužili jsme ji. Ale fungovala by.) Tomovi přijde velmi nefér něco takového dělat. Zakázal by solvery všech druhů. Mně přijde naopak zbytečné dělat dlouho a s chybami manuální práci, jejíž proces přesně znám a umím si ho ulehčit. Považuju využití nástroje k minimalizaci nudné práce za chytrý přístup k řešení, ne za nefér krok. (Samozřejmě vše v rámci pravidel hry. Co mi org zakáže, nebudu dělat.)

Ivo C. (Albert Stallone), 2025-06-22 10:30:14
Opět návrat do dřevních časů táborového šifrování? Ok, ale proč tohle nebylo v první části hry, nechápu. Jediné zpestření: vyluštěno pár minut přaed koncem, běžel jsme pro desítku, kterou jsem nemohl najít, protože v parku už byla tma jak v pytli, a modrý fáborek ne a ne najít, nakonec nacházím a zapisujeme vyzvednutí prá vteřin před koncem hry. Tenhle adrenalin mě smířil s koncem hry.

 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

18. ročník
/ .. .
132 hráčů v 36 týmech
8 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]