16:/Diskuze/. 

VláknoPř.Poslední
Celkové dojmy a zážitky 52023-09-22 11:21:35
Šifra 1 - Očička 52023-06-28 22:18:38
Šifra 2 - Dagafaba 42023-06-28 22:20:31
Šifra 3 - Daněk 52023-06-27 23:20:09
Šifra 4 - Matika 22023-06-27 23:23:09
Šifra 5 - Cestovatelská 42023-06-27 23:38:31
Šifra 6 - Dvousloupcová 62023-06-27 23:43:32
Šifra 7 - Genius Loci 42023-06-28 00:04:03
Šifra 8 - Excel 22023-06-26 09:14:19
Šifra 9 - Prsinová 12023-06-26 09:17:45
Šifra 10 - Rozprsk 0
Krutý artefakt - Kruvníček 22023-06-25 17:47:20
Vaše dotazy 92023-06-24 23:38:50
Autor:
Tým:
Příspěvek:
[]


Puf (Čičina), 2023-06-25 17:47:20
Krůtu jsem šel poprvé a tak mě překvapilo že DEADy se musejí luštit, a ještě k tomu dost netriviálně. To že si pojmenujeme jazyky bylo jasné, i když Google Translate u některých z krátké fráze nerozpoznal správně a bylo nutné vyhledávat na internetu či si to jinak ověřovat -- nicméně vzhledem k tomu že jména jazyků evidentně využívala cílová šifra která se nacházela v rohu každé šifry, jsme si nebyli ani 100% jistí že tuto informaci pro vyluštění DEADu použijeme. Zkoušeli jsme mnoho různých způsobů extrakce tajenky -- opísmenkovat si je popořadě, brát N-té písmeno z názvu jazyka dle pozice nalezeného podřetězce, brát písmena z přeložených frází před/za nalezenými podřetězci a podobně. Na asociaci s 26 písmeny naváděl počet překladů, ale člověk si tím nemůže být 100% jistý když ví že v artefaktu se skrývá i cílová šifra, takže na stole leželo mnoho variant. Nakonec jsme na to přišli, ale strávili jsme luštěním DEADu hodinu a půl, prokládáno chabými pokusy o řešení původní šifry. Jediné štěstí že další DEADy už se luštily stejně.

Martin (Gumpíci), 2023-06-25 10:33:30
Patříme k týmům, které si nedělají ambice na dokončení celé trasy, máme Krůtu pojatou jako rodinný výlet s dětmi, nᚠpostup tomu obvykle odpovídá. DEADy bereme tak na polovinu šifer, protože to prostě nestíháme doluštit, nebo jsme zaseklí, případně málo pečliví a chybujeme. Proto od DEADU očekáváme, že nás bez většího zdržení posune dál. Letos se to bohužel nepovedlo. Nutnost abecedního řazení mezivýsledků znemožnila dosáhnout částečného řešení a identifikovat/opravovat chyby. Dokud nebyly všechny jazyky určené správně, vycházely nesmysly. Google nám 3 jazyky rozpoznal špatně, takže jsme po několika marných pokusech až s dopomocí orgů (díky Pájo) došli na druhou šifru po 5 hodinách od startu, takže už od začátku jsme byli demotivováni vědomím, že letos půjde nᚠhistoricky nejhorší výsledek za mnoho let.. Co se nám na artefaktu nelíbilo byla nutnost vyhledání informací na internetu. Krůta si vždycky vystačila s šifrovacími pomůckami a doporučeným vybavením, vyhledávání 26 jazyků na netu podle textu nám k ní nesedí, to se hodí spíš do Sendviče.

 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

16. ročník
/ .. .
123 hráčů v 32 týmech
10 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Zkuste třeba help
[]