Dero (Přizdi), 2021-07-08 09:16:27
Jen pro kontext diskutovali jsme o férovosti domácího programování i v komentářích k reportu Katastmou techniků: https://bit.ly/e-krunigma (link na komentář v Google Docu).
Jura (), 2021-06-30 13:16:14
@Des - má pravdu. I tak si ale nemyslím, e by naprogramovaná verze poskytovala nějakou velkou výhodu ve hře. Určitě to nebudou hodiny navíc. Reálně to mohlo pomoci na ifře 5. Pro cílový úkol a dead, kdy se četl jen text, to v papírové podobě jde celkem rychle. Jinak je to na kadé hře, kde si nastaví hranici vyuití techniky. A je to dobře, hry jsou pak náleitě rozmanité a vybere si kadý. Mně se třeba velmi líbí Per partes. Krůta má naopak pravidla velmi volná a můe se skoro vechno :-)
Ondra (ROFLCOPTER!), 2021-06-30 09:37:49
Nic z toho, co diskutujeme, mi vlastně nepřijde úplně neřeitelné. Pokud orgové něco na hrách nechtějí, stačí přizpůsobit pravidla. Zákaz elektroniky, jiných ne orgy vydávaných map nebo GPS čas od času některé ifrovačky praktikují a bývá to fajn osvěení.
Poslední dobou taky čím dál víc preferuju, kdy ifrovačka nevyaduje téměř ádnou přípravu předem a nezvýhodňuje moc týmy, které mají čas a monost udělat něco extra. Třeba zrovna Krůnigmu bych mnohem radi nael ve startovní obálce (klidně jen potitěný tvrdý papír, patentky a návod), i za cenu poruení tradice, vyího startovného a nějakých úprav v obsahu hry. Tím by se taky částečně vyřeila i otázka naprogramování Krůnigmy předem (i kdy, co vím, jeden tým to zvládl i při čekání na dead na tabletu).
Jinak za rozumnou míru opruznosti mechanické ifry povauju právě bod, kdy efektivně programmující tým nezíská proti efektivně lutícímu týmu zásadní výhodu. On ten koncept "jeden programuje, ostatní čekají, a to bude hotové" stejně není něco, co by na z podstaty týmovou aktivitu patřilo pravidelně. Z podobného důvodu po pravdě moc nemusím ani jednomuné bazmeky.
Des (Corn Flakes), 2021-06-29 21:59:13
@Jura: Ty ifrovací pomůcky si můe stáhnout kadý s androidem, naprogramovat krůnigmu si kadý nemůe :)
Jura (), 2021-06-29 12:10:22
@Des - Podobně bychom mohli diskutovat např. u pouití elektronických ifrovacích pomůcek. Třeba zkouet posuny řetezců znaků "na papíře" je proti tomu neskutečně pomalejí. Nebo hledat slova splňující určitá kritéria v korpusu. Ale zakázané to není, jde v podstatě jen o to, e to naprogramoval u někdo jiný. Nebo třeba, co konkrétně mě mrzí mnohem více, je pouívání elektronických map. Před pár lety neodmyslitelně patřila k ifrovacím hrám schopnost orientace a navigace v terénu s papírovou mapou. S pouitím mapy.cz je tato schopnost nyní téměř nulově vyuitelná. Neříkám, e je to úplně patně, odpadly problémy se sháněním map a plnými uplíky map kde čeho. Ale beru to jako nějaký vývoj spojený s rozvojem techniky, který vede k určitým obětem.
Jura (), 2021-06-29 12:08:30
@Des - V pravidlech jsme to zakazovat nechtěli a počítali jsme s tím, e některé týmy si to naprogramují. Pokud to umí, je to pro ně plus :-) Na druhou stranu to ne u vech ifer, kde se pouila Krůnigma, bylo ku pomoci (pokud to tedy neměli naprogramováno do hloubky s moností změn veho moného). Osobně si myslím, e u týmu, který nepouíval příli často dead, nebyla úspora času nijak extrémní.
Des (Corn Flakes), 2021-06-29 10:44:17
Takový obecnějí dotaz, jaký je vá názor na předprogramování si Krůnigmy předem? My jsme poctivě točili, nadávali na to, protoe to občas generovalo chyby a tak trvalo, ne jsme třeba vyloučili nějakou slepou cestu, ale brali jsme to jako malý opruz, který je pro vechny týmy stejný. Take mám trochu smíené pocity z toho, kdy si na to někdo (díky svému velmi exkluzivnímu skillu) napíe skript a vemu tomu opruzu při hře se vyhne. Diskutujme :)
Vaek (Katastmou technik), 2021-06-22 01:51:24
Píu znova na nic si nestěuju, je to legitimní součást hry :) Prostě jsem spí na tom konci spektra, který má rád ifry spí zbavené redundantních informací.
Ale (Přizdi), 2021-06-21 21:49:29
On u to tady Dero psal tak nějak, jak to vidím taky, ale musím říct, e vám děkuji za vypečenou (sluncem i iframi) Krůtu. Nemám s ní sice takovou historii jako Přizdi, ale jsem rád, e se nám ji podařilo pokořit letos na prvním místě. A taky, e jste si řekli, e hru uspořádáte. Krůta je super.
Dejw (krkny), 2021-06-21 18:00:35
2Vaek: Umět rozliit podstatné od podruného je důleitá dovednost a jsem rád, e se na ifrovačkách stále jetě procvičuje.
Jura (), 2021-06-21 16:07:55
@Vaek - No jo, kritiku beru. Něco je samozřejmě otek, ale ne vdy je to tak jednoduché. Zarovná písmena a někomu to vadí. Nezarovná je a druhá skupina hráčů se bude divit. Zarovná text doleva a třetina v tom něco bude hledat. Vycentruje text a druhá třetina v tom něco hledá. Zarovná doprava a zbytek hráčů to bude řeit. Znaky na 4 můe natočit jakkoliv, i ponechat rovně, a někdo to vdy bude rozporovat. Na cestu dá kříky a někdo v tom vidí X. Otočí je a někdo v tom vidí PLUS. Dá tam kolečka a bude to O, nebo nula. Dá tam ipky a to si ani nedomýlím, co v tom kdo bude hledat :-)Napasuje hlavičky ifer na daný tisk a tím se zvětí písmena. Neudělá to a bude spousta dotazů, proč je hlavička jiná nebo malá někde uprostřed. Nebo vlevo. Nebo vpravo :-) ifra prostě nějak vypadat musí a nalézt nějakou nesrovnalost k zamylení lze i na čistém papíru (Proč A4? Proč bílý? Proč není bílý? Proč je to papír? ...) :-) Ale díky moc za postřehy, zkusíme se poučit.
Vaek (Katastmou technik), 2021-06-21 08:01:15
Ahoj orgové, na Krůtě je nejkrutějí to, e jako hráč někdy musíte věnovat pozornost detailům (VP), a jindy je naopak ignorovat (I). 1: Ji zmíněné zarovnání vstupů s písmeny na největím kotouči.(I) 2: Černé tečky, co nejsou v rastru 2x2, a přesto mají dávat informaci o kvadrantu v puse.(I) 3: Zarovnání textu na střed.(I) 4: Pásky s děrami/kruhy.(I) Pásky jsou sloeny z jedniček a dvojek ve vodorovných čarách, v kruzích jsou naopak na diagonálách.(I) 5: Morseovkové znaky jsou různě dlouhé.(I) Kříky na cestě jsou vysázeny pomocí písmene X.(I) Písmena jsou od kříků umístěna na různé strany.(I) Písmena H a D a iXy jsou pootočené.(VP) Závěrečný úkol: Po přeměření na vech zadáních jsou kolečka různě velká, mají 4 různé velikosti.(I)
Neberte to, e bych si na hru stěoval adaptaci na styl autora ifer beru jako součást hry. Jen se snaím zachytit pocit, který jsem opakovaně zaíval, a to, e nevím, jestli se na nějaké zajímavé pozorování mám upnout, nebo ne. Moc mi to rozhodování nevycházelo, protoe pootočeného Háčka jsem si viml, ale ani to nevyslovil nahlas, protoe jsem si myslel, e se tam prostě vyhýbá čarám. Ale musím znovu po Mílovi vyzdvihnout Krůnigmu a ifry 5 a 7! Ty se fakt povedly!
NNQJirka (Jo!), 2021-06-20 21:47:20
@Dero a A.Kučírek: Heh, v mobilu (Android) na mapách cézet není ale na webu zas jo! Hrozný todleto...
Míla (Katastmou technik), 2021-06-20 17:21:27
Ahoj orgové, po roční pauze jsem rád, e je Krůta zase mezi námi. U mi trocha těch krutých ifer chyběla :-) Jako poděkování zde přikládám reportá: https://docs.google.com/document/d/1S3Jn18vwROrm2rKv-Ay1Uj-JGRYUGK4hP-gQhb1ANPc/edit?usp=sharing
Ivo C. (Albert Stallone), 2021-06-20 13:56:52
Ahoj, moc díky za hru, se kterou jsme se letos mentálně úplně minuli, ifry ly ve druhém kroku větinou jinam, ne co jsme zkoueli, nápovědy prozrazovaly to, co jsme věděli (tedy a na Brailla, tam to pomohlo). Dorazily nás dohledávky (např. 25 minut na lávce přes dálnici). Rozjeli jsme se pozdě. Ale to se tak občas stane a stejně jsem rád, e jsem el...
Dero (Přizdi), 2021-06-20 10:51:15
Omluva za jednolitý blok textu, odřádkování seral stroj. :)
Dero (Přizdi), 2021-06-20 10:50:14
Ahoj krůto, tak ti teda pěkně děkuju!
Zkraje si odbudeme kategorii přání do budoucna, protoe pak u budu jenom chválit.
Přál bych si míň kruté dohledávky. Ono není velká zábava hledat na placaté kótě na sto metrech čtverečních v podrostu obálku se iframi. Nohy mám olehané a podrásané a po kolena, přeháním jenom trochu.
A asi bych si opětovně přál trochu (opravdu jen trochu) méně toho chození, letos teda zejména do kopce. Stále si myslím, e by městská hra (a kór obtíná Krůta) snesla přelití trochy času z nádoby "musíme chodit" do nádoby "můeme lutit".
A teď k tomu, co se mi letos líbilo. Zejména to, e Krůta vůbec byla a e byla přesně taková, jakou si ji pamatuju a jakou ji mám rád. Tak akorát nelítostná, trochu jiná, zábavná. A protoe nám to letos lo, frustrace bylo natěstí pomálu.
Líbí se mi kruté drobnosti typu "u kadého slova tajenky vypínače si první písmenko hezky sám vymysli, my ho do ifry psát pro tvé pohodlí nebudeme".
Líbí se mi, jak jste nás napálili na modrchu. "Hele, to jim vytvořilo jen nějaký dítě pastelkou, prostě tím projde a sepíe." A potom po helpu "Ahááá. Wow, inteligentní dítě."
Líbí se mi, jak graficky vypadá ifra Zmatek. Má v sobě cosi klasicky krutého: vypadá to divně, dokud člověk nepochopí, na co se vlastně kouká. Docela nám zamotala hlavu.
Líbí se mi Krůnigma a to, e se na hře pouívala tak akorát.
Líbil se mi schovaný Kučírkův památník a e k němu v reálu vedla cesta, i kdy na mapách cézet ádná cesta není.
A nakonec mám soukromou radost z toho, e jsem prolomil prokletí a e se mi konečně po třinácti (!) letech povedlo Krůtu vyhrát. :) Díky, týme a díky, orgové!