Hráči dostali na startu Krupangram následujícího znění:
Pojďte se podívat, načechraná krůta s uhýkem fňukají v iglú nad klávesnicí qwertz řeíce běné textové kódy.
A jak e se měl řeit?
Asi nikomu neuniklo, e Krupangram obsahuje vechna česká písmena (samozřejmě včetně Ch, v tom se často chybuje). Jedná se tedy o tzv. pangram, ten ná má přesně 90 písmen.
DEAD sestával z posloupnosti čísel. Tato čísla udávala vzdálenost prvního písmene zprávy od začátku, vzdálenost druhého od prvního, třetího od druhého, atd. Po vyčerpání písmen Krupangramu se pokračovalo zase od začátku. Neustálé přičítání bylo samozřejmě otravné, ale tak u to u DEADu chodí.
Závěrečný úkol byl zaifrován do jedenácti pětic řetězců o pěti korálcích. Kadý z řetězců představuje logickou řadu písmen, z nich se vybírá prostřední. Čísla mezi korálky značí posuny doprava nebo doleva v Krupangramu. Při analýze řetězců se daly objevit zajímavé překryvy a s jejich vyuitím poskládat celé "korále", které mají "náhodou" 42 znaků. Jedná se tedy o českou abecedu. Na Krupangram se pouije to nejpřirozenějí moné přiřazení: Logická řada v řetězci jde podle abecedy a u opakovaných písmen uvaujeme první výskyt. Správné napasování lze provést třeba podle dvojice písmen -U, která jsou i v Krupangramu (jako jediná první po sobě jdoucí písmena) vedle sebe a na řetězcích jim tudí odpovídá číslo 1.