Hra se skládala z deseti stanovi a cíle.
Hlavička kadé ifry byla tvořena názvem, mottem a částí závěrečného úkolu.
Název slouil pouze jako identifikace stanovitě (při zasílání smsky po nalezení ifry a pro nápovědy), nebylo v něm (jako tradičně) nic zakódováno.
Motto obsahovalo náznaky či malé nápovědy k některé části principu ifry, ifra se ale dala vdy vyřeit i bez jeho vyuití.
Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček vech zadání. Jeho vylutěním se týmy dověděly, e jejich úkolem bude vyrobit trojrozměrný model krůty z alespoň tří materiálů. A předáním krůty do rukou krutých orgů tým úspěně zavril svou krutou pou.
A jaké e byly ifry? Kruté. Vizte sami...
ifra | Prům. čas | Min. čas | Max. čas | Bez náp. | Helpů | Deadů | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hudba z Marsu | zadání | nápověda | řeení | 01:13 | 00:16 | 04:11 | 30 (68%) | 6 (14%) | 8 (18%) | ||
2 | Pentris | zadání | nápověda | řeení | 01:48 | 00:27 | 04:29 | 16 (38%) | 13 (31%) | 13 (31%) | ||
3 | Raketa | zadání | nápověda | řeení | 00:28 | 00:04 | 02:51 | 39 (93%) | 0 (0%) | 3 (7%) | ||
4 | Pod palbou | zadání | nápověda | řeení | 02:05 | 01:12 | 02:42 | 3 (7%) | 17 (40%) | 23 (53%) | ||
5 | Čarový kód | zadání | nápověda | řeení | 01:31 | 00:21 | 03:27 | 15 (37%) | 14 (34%) | 12 (29%) | ||
6 | Sportovní | zadání | nápověda | řeení | 01:38 | 00:27 | 03:10 | 14 (38%) | 19 (51%) | 4 (11%) | ||
7 | Graf | zadání | nápověda | řeení | 01:31 | 00:39 | 02:46 | 12 (46%) | 12 (46%) | 2 (8%) | ||
8 | Báň | zadání | nápověda | řeení | 01:37 | 00:40 | 02:37 | 10 (50%) | 5 (25%) | 5 (25%) | ||
9 | Ubrus | zadání | nápověda | řeení | 02:15 | 00:42 | 03:13 | 1 (7%) | 3 (20%) | 11 (73%) | ||
10 | Opilecká | zadání | nápověda | řeení | 01:19 | 00:43 | 02:18 | 3 (38%) | 5 (63%) | 0 (0%) | ||
Motto: Tramvaj na kusé koleji.
Nápověda: :::
Dvojité čáry mezi čtverečky představují koleje obousměrné tramvajové sítě, kterou je třeba doplnit o křiovatky. Lze si povimnout, e kadá tabulka s písmenem je natočena bokem ke směru jízdy a poměr stran je 3x2, a následně si uvědomit podobnost tramvajového semaforu a rastru Brailleova písma. Interpretací svítí=papír, nesvítí=díra dostaneme vech sedm povolených stavů semaforu R=stůj, Z=vlevo, X=přímo, N=vpravo, U=vlevo a přímo, O=vlevo a vpravo, M=přímo a vpravo. Po vykreslení přípustných směrů jízdy z obrázku vystoupí text tajenky.
V mottu lze slovo kusá nahradit synonymem slepá, obsahuje tedy vodítko k tramvajím i Brailleově písmu.
Help má připomenout uspořádání světel na tramvajovém semaforu.
Tajenka: VRCHOLMLADEHORY