Hra se skládala z deseti stanovi a cíle.
Hlavička kadé ifry byla tvořena názvem, mottem a částí závěrečného úkolu.
Název slouil pouze jako identifikace stanovitě (při zasílání smsky po nalezení ifry a pro nápovědy), nebylo v něm (jako tradičně) nic zakódováno.
Motto obsahovalo náznaky či malé nápovědy k principu ifry, ifra se ale dala vdy vyřeit i bez jeho vyuití.
Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček vech zadání. Jeho vylutěním se týmy dověděly, e jejich úkolem bude do cíle přinést dvě desatera - krutého orga a krutého účastníka. A odevzdaný úkol znamenal pokoření Krůty.
A abychom nezapomněli ... ony se lutily i nějaké ifry... a měly i řeení...
ifra | Prům. čas | Min. čas | Max. čas | Bez náp. | Helpů | Deadů | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Terč | zadání | nápověda | řeení | 02:35 | 01:09 | 05:06 | 2 (5%) | 15 (37%) | 24 (59%) | ||
2 | Oční test | zadání | nápověda | řeení | 02:00 | 00:20 | 03:20 | 14 (36%) | 9 (23%) | 16 (41%) | ||
3 | Foto | zadání | nápověda | řeení | 01:46 | 00:30 | 03:47 | 19 (51%) | 6 (16%) | 12 (32%) | ||
4 | Balónky | zadání | nápověda | řeení | 01:57 | 00:36 | 03:21 | 9 (27%) | 14 (42%) | 10 (30%) | ||
5 | Kříovka | zadání | nápověda | řeení | 01:16 | 00:44 | 02:00 | 27 (96%) | 1 (4%) | 0 (0%) | ||
6 | Rodokaps | zadání | nápověda | řeení | 00:51 | 00:23 | 02:36 | 24 (96%) | 0 (0%) | 1 (4%) | ||
7 | Hieroglyfy | zadání | nápověda | řeení | 01:20 | 00:32 | 02:07 | 15 (83%) | 3 (17%) | 0 (0%) | ||
8 | Merkur | zadání | nápověda | řeení | 01:10 | 00:30 | 01:41 | 10 (77%) | 3 (23%) | 0 (0%) | ||
9 | Hříčka | zadání | nápověda | řeení | 02:20 | 01:39 | 02:44 | 0 (0%) | 1 (17%) | 5 (83%) | ||
10 | Nerovnice | zadání | nápověda | řeení | 00:55 | 00:34 | 01:32 | 5 (100%) | 0 (0%) | 0 (0%) | ||
Motto: Zvečera či zrána, kam si sedne vrána?
Nápověda: Pověste ho vej, a se houpá...
Za touto ifrou se skrývá konstrukční ifra, v ní se daly vyuít doporučené pendlíky nebo patentky. Spoje či klouby skládanky představují středově symetrické symboly nacházející se mezi písmeny. Pouze symbol kolečka je ze symetrických osamocený a představuje tak hlavní osu, za kterou se dá celá konstrukce pověsit (jako nápověda byl propíchnut pendlíkem) a gravitace se sama postará o ádaný výsledek. Po správném sestavení a vystřihnutí velkých bílých koleček (symbolizují otvory v dílcích) lze z viditelných písmen přečíst tajenku. Tři vrstvy skládanky jsou pro zjednoduení konstrukce rozlieny různými stupni edi. Jedno \"S\" bylo záměrně (nikoli nedopatřením) otočené, aby se znesnadnilo náhodné uhodnutí orientace.
Na překrytí stejných symbolů odkazuje motto, na způsob získání finální podoby help.Tajenka: DUTINAAKATUUUSTISTOMPILU