3:/Šifry/. 

Hra se skládala z deseti stanoviš a cíle.

Hlavička každé šifry byla tvořena názvem, mottem a částí závěrečného úkolu.

Název sloužil pouze jako identifikace stanoviště (při zasílání smsky po nalezení šifry a pro nápovědy), nebylo v něm (jako tradičně) nic zakódováno.

Motto obsahovalo náznaky či malé nápovědy k principu šifry, šifra se ale dala vždy vyřešit i bez jeho využití.

Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček všech zadání. Jeho vyluštěním se týmy dověděly, že jejich úkolem bude do cíle přinést dvě desatera - krutého orga a krutého účastníka. Až odevzdaný úkol znamenal pokoření Krůty.

A abychom nezapomněli ... ony se luštily i nějaké šifry... a měly i řešení...

Šifra Prům. časMin. časMax. čas Bez náp.HelpůDeadů
1Terč zadání nápověda řešení 02:35 01:09 05:06 2 (5%) 15 (37%) 24 (59%)
2Oční test zadání nápověda řešení 02:00 00:20 03:20 14 (36%) 9 (23%) 16 (41%)
3Foto zadání nápověda řešení 01:46 00:30 03:47 19 (51%) 6 (16%) 12 (32%)
4Balónky zadání nápověda řešení 01:57 00:36 03:21 9 (27%) 14 (42%) 10 (30%)
5Křížovka zadání nápověda řešení 01:16 00:44 02:00 27 (96%) 1 (4%) 0 (0%)
6Rodokaps zadání nápověda řešení 00:51 00:23 02:36 24 (96%) 0 (0%) 1 (4%)
7Hieroglyfy zadání nápověda řešení 01:20 00:32 02:07 15 (83%) 3 (17%) 0 (0%)
8Merkur zadání nápověda řešení 01:10 00:30 01:41 10 (77%) 3 (23%) 0 (0%)
9Hříčka zadání nápověda řešení 02:20 01:39 02:44 0 (0%) 1 (17%) 5 (83%)
10Nerovnice zadání nápověda řešení 00:55 00:34 01:32 5 (100%) 0 (0%) 0 (0%)

Řešení šifry 8 Merkur

Motto: Zvečera či zrána, kam si sedne vrána?

Nápověda: Pověste ho vejš, a se houpá...

Za touto šifrou se skrývá konstrukční šifra, v níž se daly využít doporučené špendlíky nebo patentky. Spoje či „klouby“ skládanky představují středově symetrické symboly nacházející se mezi písmeny. Pouze symbol kolečka je ze symetrických osamocený a představuje tak hlavní osu, za kterou se dá celá konstrukce pověsit (jako nápověda byl propíchnut špendlíkem) a gravitace se sama postará o žádaný výsledek. Po správném sestavení a vystřihnutí velkých bílých koleček (symbolizují otvory v dílcích) lze z viditelných písmen přečíst tajenku. Tři vrstvy skládanky jsou pro zjednodušení konstrukce rozlišeny různými stupni šedi. Jedno \"S\" bylo záměrně (nikoli nedopatřením) otočené, aby se znesnadnilo náhodné uhodnutí orientace.

Na překrytí stejných symbolů odkazuje motto, na způsob získání finální podoby help.

Tajenka: DUTINAAKATUUUSTISTOMPILU


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

3. ročník
/ .. .
182 hráčů v 43 týmech
6 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]