ifra | Prům. čas | Min. čas | Max. čas | Bez náp. | Helpů | Deadů | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pasiáns | zadání | nápověda | řeení | 02:10 | 00:36 | 04:37 | 4 (11%) | 17 (47%) | 15 (42%) | ||
2 | Housenky | zadání | nápověda | řeení | 02:04 | 01:03 | 03:04 | 4 (11%) | 15 (42%) | 17 (47%) | ||
3 | Akordy | zadání | nápověda | řeení | 01:35 | 00:20 | 02:27 | 2 (6%) | 29 (83%) | 4 (11%) | ||
4 | Vlatovka | zadání | nápověda | řeení | 01:54 | 01:04 | 02:51 | 4 (12%) | 13 (39%) | 16 (48%) | ||
5 | Runy | zadání | nápověda | řeení | 00:52 | 00:16 | 02:35 | 25 (78%) | 4 (13%) | 3 (9%) | ||
6 | Stopy | zadání | nápověda | řeení | 02:06 | 01:04 | 02:29 | 2 (8%) | 8 (32%) | 15 (60%) | ||
7 | Hégé | zadání | nápověda | řeení | 00:35 | 00:08 | 01:16 | 21 (100%) | 0 (0%) | 0 (0%) | ||
8 | Lol | zadání | nápověda | řeení | 01:09 | 00:18 | 02:16 | 10 (63%) | 3 (19%) | 3 (19%) | ||
9 | Kord | zadání | nápověda | řeení | 00:30 | 00:19 | 01:03 | 13 (100%) | 0 (0%) | 0 (0%) | ||
10 | Brusel | zadání | nápověda | řeení | 01:01 | 00:28 | 02:08 | 7 (78%) | 1 (11%) | 1 (11%) | ||
11 | Cíl | zadání | nápověda | řeení | 00:15 | 00:00 | 00:56 | 8 (100%) | 0 (0%) | 0 (0%) | ||
Nápověda: etřte pixely.
Kadý z obrázků vzniká překryvem dvou čtverců. Ten je konstruován tak, aby se edá plocha (tzv. symetrický rozdíl) dala dobře vyplnit meními stejně velkými čtverci, které ovem volíme co největí. Ajácky řečeno, pro kadý obrázek hledáme nejhrubí grafické rozliení, které nezpůsobí jeho degradaci. Počet čtverců v edé ploe definuje písmeno tajenky. Obrázky jsou trojího typu: typ L pro lichá čísla, ostrovní typ pro čísla dělitelná čtyřmi a typ 2xL pro zbývající sudá čísla. (Konstrukci lze rozířit pro vechna přirozená čísla, jak lze snadno dokázat. Rozpaky mohou přivodit spí okrajové případy pro 1, 2 a 4, kde doplňkový bílý čtverec degeneruje do bodu.)
Motto navádí na sprostého dladiče a statistika libujícího si v metodě nejmeních čtverců.
Help radí pouít čtverce v minimálním počtu.
Tajenka: HRISTENAZJZ