3:/Šifry/. 

Hra se skládala z deseti stanoviš a cíle.

Hlavička každé šifry byla tvořena názvem, mottem a částí závěrečného úkolu.

Název sloužil pouze jako identifikace stanoviště (při zasílání smsky po nalezení šifry a pro nápovědy), nebylo v něm (jako tradičně) nic zakódováno.

Motto obsahovalo náznaky či malé nápovědy k principu šifry, šifra se ale dala vždy vyřešit i bez jeho využití.

Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček všech zadání. Jeho vyluštěním se týmy dověděly, že jejich úkolem bude do cíle přinést dvě desatera - krutého orga a krutého účastníka. Až odevzdaný úkol znamenal pokoření Krůty.

A abychom nezapomněli ... ony se luštily i nějaké šifry... a měly i řešení...

Šifra Prům. časMin. časMax. čas Bez náp.HelpůDeadů
1Terč zadání nápověda řešení 02:35 01:09 05:06 2 (5%) 15 (37%) 24 (59%)
2Oční test zadání nápověda řešení 02:00 00:20 03:20 14 (36%) 9 (23%) 16 (41%)
3Foto zadání nápověda řešení 01:46 00:30 03:47 19 (51%) 6 (16%) 12 (32%)
4Balónky zadání nápověda řešení 01:57 00:36 03:21 9 (27%) 14 (42%) 10 (30%)
5Křížovka zadání nápověda řešení 01:16 00:44 02:00 27 (96%) 1 (4%) 0 (0%)
6Rodokaps zadání nápověda řešení 00:51 00:23 02:36 24 (96%) 0 (0%) 1 (4%)
7Hieroglyfy zadání nápověda řešení 01:20 00:32 02:07 15 (83%) 3 (17%) 0 (0%)
8Merkur zadání nápověda řešení 01:10 00:30 01:41 10 (77%) 3 (23%) 0 (0%)
9Hříčka zadání nápověda řešení 02:20 01:39 02:44 0 (0%) 1 (17%) 5 (83%)
10Nerovnice zadání nápověda řešení 00:55 00:34 01:32 5 (100%) 0 (0%) 0 (0%)

Řešení šifry 7 Hieroglyfy

Motto: Z obrázků obrázek zodpoví dotázek.

Nápověda: Stát, čekat a jít = mít.

Šifra okatě postavená na semaforu, přesněji na jeho zjednodušené verzi bez vlaječek. Dvojice stejně dlouhých čárek se společným koncem tedy zastupují příslušná písmena. Souvislé objekty vybudované ze „spojených písmen“ odpovídají slabikám, jejich shluky slovům. Pořadí písmen ve slabice se řídí velikostí čárek (od nejdelší k nejkratší). Řešení se lze dopátrat ve směru hodinových ručiček po obvodu kruhů počínaje největší mezerou.

Celkové uspořádání znaků v šifře, na nějž upomíná motto, jasně sděluje princip šifry.

Help naznačuje použití semaforu.


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

3. ročník
/ .. .
182 hráčů v 43 týmech
6 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]