14:/Šifry/. 

Šifra Prům. časMin. časMax. čas Bez náp.HelpůDeadů
1Strojový kód zadání nápověda řešení 01:38 00:35 02:52 18 (58%) 6 (19%) 7 (23%)
2Profesní zadání nápověda řešení 02:06 00:42 03:21 6 (20%) 13 (43%) 11 (37%)
3Vypínač zadání nápověda řešení 01:42 00:41 03:14 8 (28%) 18 (62%) 3 (10%)
4Zmatek zadání nápověda řešení 01:46 00:47 04:35 21 (72%) 2 (7%) 6 (21%)
5Šmodrch zadání nápověda řešení 02:14 01:23 03:08 2 (8%) 16 (67%) 6 (25%)
6KrisKros zadání nápověda řešení 00:45 00:32 01:14 21 (100%) 0 (0%) 0 (0%)
7Zavinutá zadání nápověda řešení 02:08 01:28 02:44 1 (8%) 5 (38%) 7 (54%)
8Kormidla zadání nápověda řešení 00:34 00:20 01:05 9 (100%) 0 (0%) 0 (0%)
9Větičky zadání nápověda řešení 00:28 00:22 00:34 9 (100%) 0 (0%) 0 (0%)
10Známky zadání nápověda řešení 01:08 00:41 01:28 5 (71%) 2 (29%) 0 (0%)
1111 zadání nápověda řešení 00:07 00:00 00:54 7 (100%) 0 (0%) 0 (0%)

Řešení šifry 7 Zavinutá

Motto: Doporučenou mapu máš?

Nápověda: Z velké kostky mříží malou dostaneš, dle os zvíš, co dál přečteš.

Tato šifra byla vyhodnocena jako trochu t잚í a zajisté byla vítaným zpestřením po předchozí průchodovce. Nejdříve přečteme text a podle něj se snažíme postupovat. Vypisujeme tedy písmena dle šipek do 3D tělesa a vyjde nám krychle o straně 6x6x6 písmen. Dále dle textu čteme ve 3D mřížce v této krychli dle poloh písmen X (jsou tam právě 3). V krychli lze také nalézt popisky jednotlivých os (OSAX, OSAY, OSAZ). A už krychli vypisujete z kterékoliv strany, aspoň dva popisky os jsou vždy viditelné (pokud si to píšete rozumně do čtverců). Na orientaci krychle tedy nezáleží. Točíme pozicemi X v krychli pro každou osu dle stejného pravidla a zapisujeme písmenka. V každém směru se otáčí kolem osy stejným způsobem (pravidlo palce apod.). Vyjde nám celkem smysluplných 3x9 písmen. Pro osu X AVKOSTKACh, pro osu Y TEDUZCTIV a pro osu Z RChOLECKY:-). Text má 27 písmen, a pozorný člen týmu zajisté zahlásil, že v druhé části šifry je 27 míst pro písmenka. Vepíšeme je tedy a stejným způsobem, jako v první části, sestavíme menší kostičku, tentokrát 3x3x3. Dle mezitajenky máme číst vrcholečky v kostkách a v první části jsme se dověděli (mimo jiné), že záleží na pořadí průchodu kostkou. Čteme tedy vrcholky kostek v tom pořadí, v jakém jsme je vyplnili písmenky a na vrcholcích dostáváme OBETPYChU z velké kostky a AKUCIREK z malé kostky. Motto nás navádí na důslednost při práci s mapou, takže zajisté najdeme blízký památník A. Kučírka, který byl na tomto místě zastřelen pytláky, tedy se stal obětí lesního pychu.


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

14. ročník
/ .. .
118 hráčů v 32 týmech
11 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 15 16 17
Zkuste třeba help
[]