18:/Šifry/. 

Šifra Prům. časMin. časMax. čas Bez náp.HelpůDeadů
1Pasiáns zadání nápověda řešení 02:10 00:36 04:37 4 (11%) 17 (47%) 15 (42%)
2Housenky zadání nápověda řešení 02:04 01:03 03:04 4 (11%) 15 (42%) 17 (47%)
3Akordy zadání nápověda řešení 01:35 00:20 02:27 2 (6%) 29 (83%) 4 (11%)
4Vlaštovka zadání nápověda řešení 01:54 01:04 02:51 4 (12%) 13 (39%) 16 (48%)
5Runy zadání nápověda řešení 00:52 00:16 02:35 25 (78%) 4 (13%) 3 (9%)
6Stopy zadání nápověda řešení 02:06 01:04 02:29 2 (8%) 8 (32%) 15 (60%)
7Hégé zadání nápověda řešení 00:35 00:08 01:16 21 (100%) 0 (0%) 0 (0%)
8Lol zadání nápověda řešení 01:09 00:18 02:16 10 (63%) 3 (19%) 3 (19%)
9Kord zadání nápověda řešení 00:30 00:19 01:03 13 (100%) 0 (0%) 0 (0%)
10Brusel zadání nápověda řešení 01:01 00:28 02:08 7 (78%) 1 (11%) 1 (11%)
11Cíl zadání nápověda řešení 00:15 00:00 00:56 8 (100%) 0 (0%) 0 (0%)

Řešení šifry 2 Housenky

Nápověda: Dušení, rouhání, sklizeň, služba, kondicionál, kšefty, válka, výslech, akvárium, obžerství.

Housenky znázorňují iterované procesy z lidové i umělé slovesnosti, konkrétně jde o písně Kdyby tady byla, Když jsem já sloužil a Řekni, kde ty kytky jsou, pohádky O veliké řepě, Otesánek, O kohoutkovi a slepičce a Jak dědeček měnil až vyměnil, říkanku Byl jeden domeček, Erbenovu báji Svatební košile a Cimrmanův Šrapnel. Schémata procesů jsou dále doplněna plánkem některých prostředí a jejich součástí. Veškeré zdroje jsou znázorněny kroužky (osoby, zvířata, bytosti) a čtverečky (věci, rostliny, prostředí), kosočtverce odpovídají různým interakcím (setkání/získání/sežrání, rozdělení, výměna, otázka, žádost/sdělení, aktivace, deaktivace atp.). Sloučené zdroje se mohou časem zase odpoutat a pro přehlednost bývají uvolněny do původního zásobníku (jestli přežijí). Pokud dochází k významové podobnosti, jsou zdroje označeny stejně. Pro každou z obou sad zdrojů je použita celá abeceda. Šifru luštíme "jako sudoku", tj. každou novou informaci hned využijeme i pro další oblasti v šifře a čím víc toho už víme, tím snáze se nám pracuje. Jakmile zjistíme správné zdroje k šedým kroužkům a čtverečkům, čteme po řádcích tajenku.

Motto odkazuje na americkou housenku Old MacDonald had a farm.

Help konkretizuje témata housenek.

Tajenka: ZBORENYSVFLORIAN


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

18. ročník
/ .. .
132 hráčů v 36 týmech
8 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]