3:/Šifry/. 

Hra se skládala z deseti stanoviš a cíle.

Hlavička každé šifry byla tvořena názvem, mottem a částí závěrečného úkolu.

Název sloužil pouze jako identifikace stanoviště (při zasílání smsky po nalezení šifry a pro nápovědy), nebylo v něm (jako tradičně) nic zakódováno.

Motto obsahovalo náznaky či malé nápovědy k principu šifry, šifra se ale dala vždy vyřešit i bez jeho využití.

Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček všech zadání. Jeho vyluštěním se týmy dověděly, že jejich úkolem bude do cíle přinést dvě desatera - krutého orga a krutého účastníka. Až odevzdaný úkol znamenal pokoření Krůty.

A abychom nezapomněli ... ony se luštily i nějaké šifry... a měly i řešení...

Šifra Prům. časMin. časMax. čas Bez náp.HelpůDeadů
1Terč zadání nápověda řešení 02:35 01:09 05:06 2 (5%) 15 (37%) 24 (59%)
2Oční test zadání nápověda řešení 02:00 00:20 03:20 14 (36%) 9 (23%) 16 (41%)
3Foto zadání nápověda řešení 01:46 00:30 03:47 19 (51%) 6 (16%) 12 (32%)
4Balónky zadání nápověda řešení 01:57 00:36 03:21 9 (27%) 14 (42%) 10 (30%)
5Křížovka zadání nápověda řešení 01:16 00:44 02:00 27 (96%) 1 (4%) 0 (0%)
6Rodokaps zadání nápověda řešení 00:51 00:23 02:36 24 (96%) 0 (0%) 1 (4%)
7Hieroglyfy zadání nápověda řešení 01:20 00:32 02:07 15 (83%) 3 (17%) 0 (0%)
8Merkur zadání nápověda řešení 01:10 00:30 01:41 10 (77%) 3 (23%) 0 (0%)
9Hříčka zadání nápověda řešení 02:20 01:39 02:44 0 (0%) 1 (17%) 5 (83%)
10Nerovnice zadání nápověda řešení 00:55 00:34 01:32 5 (100%) 0 (0%) 0 (0%)

Řešení šifry 10 Nerovnice

Motto: Nevíš-li, jak z toho ven, dělej, co tě napadne.

Nápověda: Hannibal s nimi zatočil.

Poslední položka na šifrovém menu letošního ročníku spočívala v oproštění sady výrazů a nerovnic o balast čísel (nikoli však samoúčelných – viz níže), po čemž zůstanou jen znaky +, –, < a >. Pootočíme-li jimi, získáme na každém řádku vždy po jednom římském číslu a po převedení v písmena tajenku s polohou cílové restaurace. Pokud se rozhodnete poslechnout motto, nejrozumnějším nápadem je spočítat všechny výrazy. Pro obě strany nerovnic dostaneme dva sloupce čísel, pro samostatné výrazy pouze jeden, který sloučíme s levým. Přiřazením písmen dostaneme nápovědy SMELESEOTACEJCITOC a CISLANECH.

Help kromě principu točení připomíná slavná Hannibalova vítězství nad Římany.


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

3. ročník
/ .. .
182 hráčů v 43 týmech
6 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]