Hra se skládala z deseti stanovi a cíle.
Hlavička kadé ifry byla tvořena názvem, mottem a částí závěrečného úkolu.
Název slouil pouze jako identifikace stanovitě (při zasílání smsky po nalezení ifry a pro nápovědy), nebylo v něm (jako tradičně) nic zakódováno.
Motto obsahovalo náznaky či malé nápovědy k principu ifry, ifra se ale dala vdy vyřeit i bez jeho vyuití.
Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček vech zadání. Jeho vylutěním se týmy dověděly, e jejich úkolem bude do cíle přinést dvě desatera - krutého orga a krutého účastníka. A odevzdaný úkol znamenal pokoření Krůty.
A abychom nezapomněli ... ony se lutily i nějaké ifry... a měly i řeení...
ifra | Prům. čas | Min. čas | Max. čas | Bez náp. | Helpů | Deadů | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Terč | zadání | nápověda | řeení | 02:35 | 01:09 | 05:06 | 2 (5%) | 15 (37%) | 24 (59%) | ||
2 | Oční test | zadání | nápověda | řeení | 02:00 | 00:20 | 03:20 | 14 (36%) | 9 (23%) | 16 (41%) | ||
3 | Foto | zadání | nápověda | řeení | 01:46 | 00:30 | 03:47 | 19 (51%) | 6 (16%) | 12 (32%) | ||
4 | Balónky | zadání | nápověda | řeení | 01:57 | 00:36 | 03:21 | 9 (27%) | 14 (42%) | 10 (30%) | ||
5 | Kříovka | zadání | nápověda | řeení | 01:16 | 00:44 | 02:00 | 27 (96%) | 1 (4%) | 0 (0%) | ||
6 | Rodokaps | zadání | nápověda | řeení | 00:51 | 00:23 | 02:36 | 24 (96%) | 0 (0%) | 1 (4%) | ||
7 | Hieroglyfy | zadání | nápověda | řeení | 01:20 | 00:32 | 02:07 | 15 (83%) | 3 (17%) | 0 (0%) | ||
8 | Merkur | zadání | nápověda | řeení | 01:10 | 00:30 | 01:41 | 10 (77%) | 3 (23%) | 0 (0%) | ||
9 | Hříčka | zadání | nápověda | řeení | 02:20 | 01:39 | 02:44 | 0 (0%) | 1 (17%) | 5 (83%) | ||
10 | Nerovnice | zadání | nápověda | řeení | 00:55 | 00:34 | 01:32 | 5 (100%) | 0 (0%) | 0 (0%) | ||
Motto: Neví-li, jak z toho ven, dělej, co tě napadne.
Nápověda: Hannibal s nimi zatočil.
Poslední poloka na ifrovém menu letoního ročníku spočívala v oprotění sady výrazů a nerovnic o balast čísel (nikoli vak samoúčelných viz níe), po čem zůstanou jen znaky +, , < a >. Pootočíme-li jimi, získáme na kadém řádku vdy po jednom římském číslu a po převedení v písmena tajenku s polohou cílové restaurace. Pokud se rozhodnete poslechnout motto, nejrozumnějím nápadem je spočítat vechny výrazy. Pro obě strany nerovnic dostaneme dva sloupce čísel, pro samostatné výrazy pouze jeden, který sloučíme s levým. Přiřazením písmen dostaneme nápovědy SMELESEOTACEJCITOC a CISLANECH.
Help kromě principu točení připomíná slavná Hannibalova vítězství nad Římany.