9:/Diskuze/. 

VláknoPř.Poslední
Po hře 132015-06-28 21:24:10
Šifra 1 Stupínky 12015-06-14 18:17:54
Šifra 2 Numerologická 0
Šifra 3 Galérka 0
Šifra 4 Legenda 22015-06-15 18:01:07
Šifra 5 Obrazárna 0
Šifra 6 Zfetovaná 12015-06-15 11:49:56
Šifra 7 Diagram 82015-06-15 15:46:40
Šifra 8 Matice 0
Šifra 9 Animace 72015-06-15 16:27:16
Šifra 10 Sanitka 12015-06-15 12:02:53
Těšte se 122015-06-11 23:34:45

Dero (Přizdisráči), 2015-06-15 16:27:16
Super kameňák. :)

Ivo C. (Albert Stallone), 2015-06-15 15:32:59
Z jiného soudku: luštili jsme šifru hned vedle kovového dětského hřiště, a když to začalo na obzoru práskat, prohlásila Lucka, že když chvíli počkáme, můžem si vzít deadku dlouho před dvouhodinovým limitem:)

Ivo C. (Albert Stallone), 2015-06-15 15:25:42
Podobné argumenty bych dokázal shromáždit právě třeba k šifrám z oblasti hudby, pod záminkou, že "Každý denně poslouchá nějakou muziku, takže vlastně každý se setkává s praktickými důsledky harmonie, případně s písňovou formou." Přesto bych byl jako organizátor k zařazování takto specifických šifer na neinternetových(!) hrách velmi zdrženlivý (jo do Sendviče apod., to je jiná). Protože, když nevíš nic o tečce, dvojtečce a lomítku - případně si nepamatuješ, jak vypadá web Krůty, tak zkrátka nemᚠšanci. Nebudeš to mít v terénu jak zjistit, protože ti chybí báze, na základě které bys poznal, co vlastně mᚠchtít hledat. Já nevím ani, co je MSdos - vím jen, že to má něco společného s počítačem, to je tak všechno. Slovo Unix jsem v životě neslyšel. Nevím, co jsou to cesty a jejich zapisování, ani vlastně netuším, co znamená zkratka URL. A je mi to jedno, nepovažuju to za obecnou resp. obecně potřebnou znalost. Ale je to pochopitelně jen můj pohled - chlapci mi princip vysvětlili - a myslím, že jsem svým laickým pohledem k vyluštění přispěl - tupou otázkou: "Kluci, když vám nevychází smysluplné znaky po sloupcích, nemůže to nějak přetékat a být oddělené lomítkem?" Sice jsem vlastně nechápal, na co se přesně ptám, ale dotaz to byl zjevně správný:) Fakt ovšem je, že to byla prostě skvělá šifra, což mě s její pociovanou "nekorektností" velmi smiřuje...

Yeti (KaM), 2015-06-15 14:25:52
Ivo: Na šifru jsme potřebovali nápovědu (bylo celkem jasné, co chceme dělat, ale nedošlo nám s čím), ale (1) Potřebná hloubka znalostí mi nepřijde vybočující z toho, co se běžně na šifrovačkách čeká, že víme o obskurních filmech, hudebních skupinách, historických událostech, ... Máloco z toho je středoškolské učivo, leda ty historické události. (2) U nás se toto na gymnáziu učilo. (3) Není zde žádné programování a vůbec je nesmysl mluvit o této šifře jako o programátorské (ve srovnání třeba s Karlem loni). Využívá se pouze znalost, jak se zapisují cesty, kterých každý vidí každý den stovky v URL, programátor nebo neprogramátor. (4) Elementární znalost práce v MS-DOSu (případně Unixu) bych bral jako všeobecnou znalost [na tým]. Ještě vcelku nedávno museli takhle psát příkazy všichni, kdo něco dělali na počítači, programátor nebo neprogramátor. (5) Kids these days...

JiříK (Corn Flakes), 2015-06-15 11:59:30
Šifru jsme vyluštit mohli a měli, sama o sobě je super. Ale to by člověk musel buď tyhle věci znát (můj případ) nebo pečlivě studovat web Krůty před hrou - a to prostě od minimalistické Krůty nečekám (aneb oceňuji vᚠpřístup k pravidlům). Pravděpodobnost, že existuje tým, ve kterém tyto věci nikdo nezná a zároveň nikdo nestudoval shell na stránkách, je prostě příliš vysoká. Mimochodem, u nás v týmu si shellu na stránkách nikdo ani nevšiml, dozvěděli jsme se o něm až v cíli.

Ivo Cicvárek (Albert Stallone), 2015-06-15 10:31:35
Pravděpodobně nejoriginálnější a zároveň nejdiskutabilnější šifra hry. Nᚠtým sice vyřešil díky programátorské sekci bez nápovědy (a vlastně kluci věděli, co od toho chtějí, asi po minutě prvního pohledu), ale připadá mi to podobně nešastné, jak dávat na terénní hru šifry založené na specifických znalostech harmonie, rozložení kytarových akordů apod. (to bych byl taky vysmátý, ale fér by mi to nepřišlo). Před hrou jsem web Krůty nijak nestudoval - a i kdyby, připadal by mi jen divný. A o nějakých příkazových řádcích s lomítkem a dvojtečkou jsem slyšel poprvé v životě. Tj. je to defacto tvrdě znalostní šifra - navíc ta znalost není ani gymnaziální. Krásná, dokonalá (o tom žádná, to nepopírám), ale velmi "nefér"...

Karel (Spící Volové), 2015-06-14 18:26:59
Nejlepší šifra hry! Jako fakt naprosto geniální nápad! Odkojen různými MS-DOSy a T602 jsem byl opravdu nadšen. Jen škoda, že nepadla rychleji. Zajímavé je, že nápověda nám řekla něco, s čím jsme už v podstatě pracovali, ale teprve po ní jsme byli schopni to vylámat. A žije Turkey Commander! :-)

 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

9. ročník
/ .. .
139 hráčů v 37 týmech
10 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]