4:/Šifry/. 

Hra se skládala z deseti stanoviš a cíle.

Hlavička každé šifry byla tvořena názvem, mottem a částí závěrečného úkolu.

Název sloužil pouze jako identifikace stanoviště (při zasílání smsky po nalezení šifry a pro nápovědy), nebylo v něm (jako tradičně) nic zakódováno.

Motto obsahovalo náznaky či malé nápovědy k některé části principu šifry, šifra se ale dala vždy vyřešit i bez jeho využití.

Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček všech zadání. Jeho vyluštěním se týmy dověděly, že jejich úkolem bude vyrobit trojrozměrný model krůty z alespoň tří materiálů. Až předáním krůty do rukou krutých orgů tým úspěšně završil svou krutou pou.

A jaké že byly šifry? Kruté. Vizte sami...

Šifra Prům. časMin. časMax. čas Bez náp.HelpůDeadů
1Hudba z Marsu zadání nápověda řešení 01:13 00:16 04:11 30 (68%) 6 (14%) 8 (18%)
2Pentris zadání nápověda řešení 01:48 00:27 04:29 16 (38%) 13 (31%) 13 (31%)
3Raketa zadání nápověda řešení 00:28 00:04 02:51 39 (93%) 0 (0%) 3 (7%)
4Pod palbou zadání nápověda řešení 02:05 01:12 02:42 3 (7%) 17 (40%) 23 (53%)
5Čarový kód zadání nápověda řešení 01:31 00:21 03:27 15 (37%) 14 (34%) 12 (29%)
6Sportovní zadání nápověda řešení 01:38 00:27 03:10 14 (38%) 19 (51%) 4 (11%)
7Graf zadání nápověda řešení 01:31 00:39 02:46 12 (46%) 12 (46%) 2 (8%)
8Báň zadání nápověda řešení 01:37 00:40 02:37 10 (50%) 5 (25%) 5 (25%)
9Ubrus zadání nápověda řešení 02:15 00:42 03:13 1 (7%) 3 (20%) 11 (73%)
10Opilecká zadání nápověda řešení 01:19 00:43 02:18 3 (38%) 5 (63%) 0 (0%)

Řešení šifry 9 Ubrus

Motto: Tramvaj na kusé koleji.

Nápověda: :::

Dvojité čáry mezi čtverečky představují koleje obousměrné tramvajové sítě, kterou je třeba doplnit o křižovatky. Lze si povšimnout, že každá tabulka s písmenem je natočena bokem ke směru jízdy a poměr stran je 3x2, a následně si uvědomit podobnost tramvajového semaforu a rastru Brailleova písma. Interpretací „svítí“=„papír“, „nesvítí“=„díra“ dostaneme všech sedm povolených stavů semaforu R=„stůj“, Z=„vlevo“, X=„přímo“, N=„vpravo“, U=„vlevo a přímo“, O=„vlevo a vpravo“, M=„přímo a vpravo“. Po vykreslení přípustných směrů jízdy z obrázku vystoupí text tajenky.

V mottu lze slovo „kusᓠnahradit synonymem „slepá“, obsahuje tedy vodítko k tramvajím i Brailleově písmu.

Help má připomenout uspořádání světel na tramvajovém semaforu.

Tajenka: VRCHOLMLADEHORY


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

4. ročník
/ .. .
162 hráčů v 44 týmech
8 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 3 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]