4:/Šifry/. 

Hra se skládala z deseti stanoviš a cíle.

Hlavička každé šifry byla tvořena názvem, mottem a částí závěrečného úkolu.

Název sloužil pouze jako identifikace stanoviště (při zasílání smsky po nalezení šifry a pro nápovědy), nebylo v něm (jako tradičně) nic zakódováno.

Motto obsahovalo náznaky či malé nápovědy k některé části principu šifry, šifra se ale dala vždy vyřešit i bez jeho využití.

Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček všech zadání. Jeho vyluštěním se týmy dověděly, že jejich úkolem bude vyrobit trojrozměrný model krůty z alespoň tří materiálů. Až předáním krůty do rukou krutých orgů tým úspěšně završil svou krutou pou.

A jaké že byly šifry? Kruté. Vizte sami...

Šifra Prům. časMin. časMax. čas Bez náp.HelpůDeadů
1Hudba z Marsu zadání nápověda řešení 01:13 00:16 04:11 30 (68%) 6 (14%) 8 (18%)
2Pentris zadání nápověda řešení 01:48 00:27 04:29 16 (38%) 13 (31%) 13 (31%)
3Raketa zadání nápověda řešení 00:28 00:04 02:51 39 (93%) 0 (0%) 3 (7%)
4Pod palbou zadání nápověda řešení 02:05 01:12 02:42 3 (7%) 17 (40%) 23 (53%)
5Čarový kód zadání nápověda řešení 01:31 00:21 03:27 15 (37%) 14 (34%) 12 (29%)
6Sportovní zadání nápověda řešení 01:38 00:27 03:10 14 (38%) 19 (51%) 4 (11%)
7Graf zadání nápověda řešení 01:31 00:39 02:46 12 (46%) 12 (46%) 2 (8%)
8Báň zadání nápověda řešení 01:37 00:40 02:37 10 (50%) 5 (25%) 5 (25%)
9Ubrus zadání nápověda řešení 02:15 00:42 03:13 1 (7%) 3 (20%) 11 (73%)
10Opilecká zadání nápověda řešení 01:19 00:43 02:18 3 (38%) 5 (63%) 0 (0%)

Řešení šifry 10 Opilecká

Motto: Cosi stejné, cosi jiné, jako had se tudy vine.

Nápověda: Nevíte? Tak hledej(te).

Prvním krokem bylo třináct abecedně seřazených obrázků zasadit do textu. V novém uspořádání pak vyniklo, že v názvech obrázků se vždy vyskytuje písmeno „t“, a to střídavě na pozicích 1, 2, 3, 4, 3... (Tma, sTřechu, pšTrosa, cesTě, auTo,...). Vyznačí-li se v textu slova, která také obsahují písmeno „t“ (je jich přesně 13), na obdobných pozicích písmen pak čteme tajenku (Léto, čIstého, teBe, tomU, těŠíš,...).

Motto upozorňuje na na hadovité „vinutí“ písmen slovy, help rébusovým způsobem zdůrazňuje, že se má hledat písmeno „t“.

Tajenka: LIBUŠÚDBIGBEN


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

4. ročník
/ .. .
162 hráčů v 44 týmech
8 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 3 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]