2:/Šifry/. 

Hra se skládala z devíti stanoviš a cíle.

Každá šifra se skládala z názvu, motta, části závěrečného úkolu a samotného zadání.

Název sloužil pouze jako identifikace stanoviště (při zasílání smsky po nalezení šifry a pro nápovědy), nebylo v něm nic zakódováno.

Motto většinou obsahovalo náznaky či malé nápovědy k principu šifry, šifra se ale dala vždy vyřešit i bez jeho využití.

Zadání závěrečného úkolu se získalo z hlaviček všech zadání. Po vyluštění týmy zjistily, že jejich úkolem je odevzdat v cíli komiks o Krůtě o minimálně pěti obrázcích. Odevzdaný komiks byl podmínkou úspěšného dokončení hry.

A nyní už konečně k šifrám... a také k jejich řešením...

Šifra Prům. časMin. časMax. čas Bez náp.HelpůDeadů
1Symbolická zadání nápověda řešení 00:47 00:15 01:53 22 (79%) 6 (21%) 0 (0%)
2Tečky čárky zadání nápověda řešení 01:46 00:26 04:23 11 (42%) 6 (23%) 9 (35%)
3Bratři v triku zadání nápověda řešení 02:00 00:40 04:50 3 (12%) 14 (54%) 9 (35%)
4Orbis pictus zadání nápověda řešení 02:29 00:52 03:43 2 (8%) 2 (8%) 22 (85%)
5Pletenka zadání nápověda řešení 00:55 00:25 01:47 22 (92%) 2 (8%) 0 (0%)
6Kudy kam zadání nápověda řešení 01:50 00:46 02:38 7 (32%) 7 (32%) 8 (36%)
7Chumelenice zadání nápověda řešení 02:08 01:00 03:03 4 (22%) 6 (33%) 8 (44%)
8Kruhový pavouk zadání nápověda řešení 02:09 01:06 02:41 1 (13%) 1 (13%) 6 (75%)
9Piškvorky zadání nápověda řešení 00:55 00:46 01:10 5 (100%) 0 (0%) 0 (0%)

Řešení šifry 5 Pletenka

Motto: Vzpomeňte si na mikádo, jak jen leží, jde to snadno.

Nápověda: Chceš znát, co má rada hlásá? Erby s trámy jsou tvá spása.

V obrazci se nacházejí naházená „párátka“ propletená uzavřenou nitkou. Jak odebíráme jednotlivá „párátka“ od nejvýše položeného až po to nejhlouběji překryté, aniž bychom některé přeskočili, sledujeme jejich propletení nitkou. Co segment to znak morseovky, čtený od širšího konce k užšímu, překryv nití potom symbolizuje čárku a její překročení tečku.

Mikádo v mottu upozorňuje na princip hry ve výběru špejlí z hromádky bez narušení její stability.

Erby a trámy v helpu přivádějí jako mnemotechnická pomůcka pozornost k použití Morseovy abecedy.


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

2. ročník
/ .. .
122 hráčů v 28 týmech
6 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]