10:/Krupangram/. 

Hráči dostali na startu Krupangram následujícího znění:

Pojďte se podívat, načechraná krůta s uhýkem fňukají v iglú nad klávesnicí qwertz řešíce běžné textové kódy.

A jak že se měl řešit?

Asi nikomu neuniklo, že Krupangram obsahuje všechna česká písmena (samozřejmě včetně Ch, v tom se často chybuje). Jedná se tedy o tzv. pangram, ten nᚠmá přesně 90 písmen.

DEAD sestával z posloupnosti čísel. Tato čísla udávala vzdálenost prvního písmene zprávy od začátku, vzdálenost druhého od prvního, třetího od druhého, atd. Po vyčerpání písmen Krupangramu se pokračovalo zase od začátku. Neustálé přičítání bylo samozřejmě otravné, ale tak už to u DEADu chodí.

Závěrečný úkol byl zašifrován do jedenácti pětic řetězců o pěti korálcích. Každý z řetězců představuje logickou řadu písmen, z nichž se vybírá prostřední. Čísla mezi korálky značí posuny doprava nebo doleva v Krupangramu. Při analýze řetězců se daly objevit zajímavé překryvy a s jejich využitím poskládat celé "korále", které mají "náhodou" 42 znaků. Jedná se tedy o českou abecedu. Na Krupangram se použije to nejpřirozenější možné přiřazení: Logická řada v řetězci jde podle abecedy a u opakovaných písmen uvažujeme první výskyt. Správné napasování lze provést třeba podle dvojice písmen -U, která jsou i v Krupangramu (jako jediná první po sobě jdoucí písmena) vedle sebe a na řetězcích jim tudíž odpovídá číslo 1.


 *   * ***   *   * *****    **          *  *****    **  *    *   * ***     *   *****   *   
 *  *  *  *  *   *   *     *           *      *    *     *   *  *  *  *  ** **   *    * *  
 ***   ***   *   *   *    * *          *     *    * *    *   ***   ***   * * *   *   *   * 
 *  *  *  *  *   *   *   *****         *    *    *****   *   *  *  *  *  *   *   *   ***** 
 *   * *   *  ***    *   *   *          *  ***** *   *  *    *   * *   *  ***    *   *   * 

10. ročník
/ .. .
155 hráčů v 42 týmech
14 stránek
Turkey commander 1.0
© 2015
 Ročník: 
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 11 12 13 14 15 16 17
Zkuste třeba help
[]